Digitalisering en automatisatie zijn vandaag een basisvoorwaarde voor de efficiëntie en rentabiliteit van uw schrijnwerkerij. Softwarepakketten, speciaal ontwikkeld voor uw sector, die vlekkeloos samenwerken zijn nodig voor de perfecte doorstroming van de projecten in uw bedrijfsproces. Doe daarvoor zeker beroep op een ervaren softwareontwikkelaar die de bedrijfsprocessen van een schrijnwerkerij door en door kent.
Elk project wordt in drie deelprocessen gesplitst, die uiteraard perfect op elkaar aansluiten. Je kan ze alle drie doorlopen of je kan er ook een deel van gebruiken:
Een klant doet een prijsaanvraag, waarna in een aantal stappen, dikwijls door verschillende medewerkers, een offerte wordt berekend, opgesteld, gecontroleerd en toegelicht. Deze offerte wordt al dan niet omgezet in een order.
Het order wordt voorbereid, ingepland, de behoeftelijst opgemaakt en geproduceerd. Om een vlotte doorstroming van het project te verzekeren is het reserveren en het afboeken van de voorraad van cruciaal belang.
Bij de gereed melding komt het logistieke proces in werking. De levering en/of de plaatsing worden gepland en uitgevoerd. Tenslotte wordt er gefactureerd, de betaling opgevolgd en het dossier afgesloten.
In onze volgende tipbrieven-iedere 3e dinsdag van de maand- geven we, meer in detail, toelichting over de verschillende deelprocessen en de mogelijkheden qua automatisering. Volgende tipbrief: dinsdag 15 juni 2021.