Vroeger werkten wij met een ouderwets T-fiches planningsbord. Dat was goed voor onze conditie (heen en weer rennen tussen planningsbord en telefoon) maar bovenal tijdrovend, en er durfde al eens een fiche 'van het bord vallen'. Het grootste knelpunt was het gebrek aan een accurate lange termijnplanning. Daarnaast hielden wij een Excel file bij waarin alle aanvragen voor de dienst na verkoop genoteerd werden. Die werden wat onhandig tussen de plaatsingen in gewurmd. Hoe hebben jullie JoRPA ontdekt?Op de vakbeurs Polyclose in Gent zagen we een demonstratie. We kenden eerder al het offertepakket JoPPS van Techwin. Ons atelier had 2 jaar geleden een revolutie beleefd door de installatie van een gloednieuwe raamstraat en administratief gezien moesten we dringend bijbenen om het groter wordend aantal orders gestructureerd te verwerken. Het leek ons daarbij aangewezen om de verschillende softwarepakketten (hier offerte en planning) in één hand te houden. Welke modules van JoRPA gebruiken jullie?Vandaag gebruiken wij deze software voor de planning van de plaatsing en de dienst na verkoop voor 2 plaatsingsploegen, een ploeg nadienst en een ploeg afhaling. De collega's in de productie en de afwerking kunnen de planning nu meevolgen. Ze kunnen actief ingrijpen wanneer het productieproces, om één of andere reden, vertraagt, en ze kunnen signaleren wanneer een productie klaar is. Hoe is de implementatie van JoRPA verlopen?Dit moet je als klant uiteindelijk zelf doen. Je moet echt springen en zwemmen. Je wordt weliswaar op weg gezet, maar uiteindelijk kan alleen het bedrijf zelf de software configureren naar eigen wens, met eigen parameters. Dat vergt wat geduld en concentratie, maar het is goed te doen. En het loont echt de moeite. Hoe zouden jullie JoRPA in enkele zinnen omschrijven?Je maakt het programma zo slim als je zelf wil, dixit André De Weerdt, zaakvoerder van Techwin."Het planningsprogramma kan nl. verregaand gepersonaliseerd worden in functie van de behoeften van je bedrijf. Dankzij JoRPA kunnen wij betrouwbaar en comfortabel plannen én communiceren met de klanten. Zouden jullie JoRPA aanraden aan andere schrijnwerkerijen?Zeker. |